السلام علیکم یااباصالح المهدى (عج)السلام علیک یاامین الله فى ارض وحجته على عباده(یاصاحب الزمان آجرک الله)ماه محرم بر شما وعاشقان حسین تسلیت عرض مینمایم) اردوی محرم به دلم خیمه به پا کرددل را حرم و بارگه خون خدا کرد   محرم آمد و ماه عزا شدمه جانبازی خون خدا شدجوانمردان عالم را بگوییددوباره شور عاشوار به پا شد  حسین میا به کوفه ، کوفه وفا ندارد ... ای به دل بسته ،
جایگاه مشورت در نظام حکومتى اسلام کتاب: ولایت فقیه صفحه 93 نویسنده: آیت الله محمد هادى معرفتیکى از اساسى‏ترین پایه‏هاى استوارى نظام حکومت در اسلام، گسترش دامنه مشورت در تمامى ابعاد زندگى از جمله شؤون سیاسى-اجتماعى است.قرآن در این باره در توصیف مؤمنان مى‏فرماید: و امرهم شورى بینهم (1) . واژه «امرهم‏» از نظر ادبى اسم جنس است که به ضمیر جمع اضافه شده، بنابر این
عالم برزخ کتاب: اعتقاد ما صفحه 70 نویسنده: آیة الله مکارم شیرازى در میان این جهان و سراى آخرت، جهان سومى به نام «برزخ‏» است که ارواح همه انسانها پس از مرگ تا روز قیامت در آن قرار مى‏گیرند. «و من ورائهم برزخ الى یوم یبعثون، و پشت‏سر آنها (پس از مرگ) برزخى است تا روز قیامت‏» . (1) البته از جزئیات آن جهان نیز آگاهى زیادى نداریم و نمى‏توانیم داشته
مفهوم «آیه‏» آیه، به معناى علامت است، زیرا هر آیه از قرآن نشانه‏اى بردرستى سخن حق تعالى است‏یا آن که هر آیه مشتمل بر حکمى از احکام شرع یا حکمت و پندى‏است که بر آن‏ها دلالت دارد: و لقد انزلنا الیک آیات بینات و ما یکفر بها الا الفاسقون (1) و تلک آیات الله نتلوها علیک‏بالحق و انک لمن المرسلین (2) و ...کذلک یبین الله لکم الآیات لعلکم تتفکرون (3) . جاحظ گوید:
معناى سوره کتاب: آشنایى با قرآن جلد 4 صفحه 8 نویسنده: استاد مرتضى مطهرى معناى «سوره‏» را مى‏دانید، هر قطعه‏اى از آیات قرآن که با یک «بسم الله‏» شروع مى‏شود و بعد پایان مى‏پذیرد به طورى که بعد از آن، «بسم الله‏» دیگرى هست، این قطعه را «سوره‏» مى‏گویند. قرآن از کتابهایى است که فصل، باب و بخش ندارد ولى قطعه قط
تاویل در قرآن کریم کتاب: قرآن در اسلام صفحه 39 نویسنده: استاد علامه طباطبایى (رض) قرآن مجید داراى تاویل و تنزیل میباشد لفظ «تاویل قرآن‏» در قرآن مجید در سه آیه آمده است: 1-آیه محکم و متشابه که سابقا نقل شد «فاما الذین فى قلوبهم زیغ فیتبعون ما تشابه منه ابتغاء الفتنة و ابتغاء تاویله و ما یعلم تاویله الا الله‏» (1) ترجمه آیه گذشت) . 2-آیه کریمه: «و
قرآن مجید کتابى است جهانى کتاب: قرآن در اسلام صفحه 20 نویسنده: استاد علامه طباطبایى (رض) قرآن مجید در مطالب خود اختصاص بامتى از امم مانند امت عرب یا طائفه‏اى از طوائف مانند مسلمانان ندارد، بلکه با طوائف خارج از اسلام سخن میگوید چنانکه با مسلمانان میگوید، بدلیل خطابات (1) بسیارى که بعنوان کفار و مشرکین و اهل کتاب و یهود و بنى اسرائیل و نصارى دارد و با هر طائفه‏اى از این طوائف باحتجاج پ
قرآن مجید در دلالت‏خود مستقل است کتاب: قرآن در اسلام صفحه 24 نویسنده: استاد علامه طباطبایى (رض) قرآن مجید که از سنخ کلام است مانند سایر کلامهاى معمولى از معنى مراد خود کشف میکند و هرگز در دلالت‏خود گنگ نیست و از خارج نیز دلیلى وجود ندارد که مراد تحت اللفظى قرآن جز آنست که از لفظ عربیش فهمیده میشود. اما اینکه خودش در دلالت‏خود گنگ نیست زیرا هر کس بلغت آشنائى داشته باشد از جملات آ
بررسى کامل مسئله اعجاز قرآنو ان کنتم فی ریب مما نزلنا على‏عبدنا فاتوا بسورة من مثله و ادعوا شهداءکم من دون الله‏ان کنتم صادقین (23)فان لم تفعلوا و لن تفعلوا فاتقوا النار التی وقودها الناس و الحجارة اعدت للکافرین (24) تفسیر کلمات و جمله‏هاى آیاتو اگر از آنچه ما بر بنده خویش نازل‏کرده‏ایم بشک اندرید سوره‏اى‏مانند آن بیارید و اگر راست مى‏گوئید غیر خدا یاران خویش
علم تحولات اخلاقى تاریخچه علم اخلاق بحث فوق را با فشرده‏اى از «تاریخچه علم اخلاق‏» پایان مى‏دهیم: بى‏شک بحثهاى اخلاقى از زمانى که انسان گام بر روى زمین گذارد آغاز شد، زیرا ما معتقدیم که حضرت آدم علیه السلام پیامبر خدا بود، نه تنها فرزندانش را با دستورهاى اخلاقى آشنا ساخت‏بلکه خداوند از همان زمانى که او را آفرید و ساکن بهشت‏ساخت مسائل اخلاقى را با اوامر و
X